Hytte til hytte turer fra Rondvassbu

Rondane er et av Norges mest populære turområder på sommerstid. Det stabile været og de varierte turmulighetene er noe av det som lokker tusenvis av fjellvandrere hit hver sommer.

Klassikeren i Rondene.

4 - 5 dager
Middels tur som passer for voksne
Turen tar deg rundt Rondanes største sammenhengene fjellparti adskilt av Rondvatnet, Illmanndalen og Langglupdalen.

Rondvassbu til Bjørnhollia via Rondeslottet

2 dager
Rondanes høyeste topp gir et flott rundskue over Rondanemassivet. Toppen er relativt lett tilgjengelig for de fleste fra Rondvassbu, men det er også mulig å ta turen til topps fra Bjørnhollia. Er du ekstra sprek, og har lyst på en langtur, kan du gå fra Rondvassbu, over toppen, ned til Langglupdalen og videre til Bjørnhollia - eller omvendt.

Rondane på en helg!

2 dager
Middels tur som passer for voksne
Har du bare en helg til overs? Da kan denne turen være et godt utgangspunkt.

Rondane på langs

4 dager
Klassikeren fra Hjerkinn til Mysuseter går gjennom de fleste naturtypene i Rondane. Gjennom frodige daler, stein og ur, med utsikt til de karakteristiske, runde rondene.

SignaTurer

En av DNT's konseptruter som går innom Rondvassbu. Bruker sommeren til å legge ut på en skikkelig langtur gjennom den vakre norsk fjellheimen.

SAGA

SAGA er DNTs langrute fra Lillehammer til Snøhetta. 220 km over Ringebufjellet, gjennom Rondane og Dovrefjell. Alt på Turistforeningens merkede stier, med overnatting på betjente og selvbetjente hytter.

Nyttige linker

Planlegger du fjelltur? Vi har funnet frem flere nyttige turlinker

Del artikkel:
Del på e-post

Bli frivillig
Bli medlem
Nydelige Trollfjordhytta ligger på grensen mellom Vesterålen og Lofoten. Turen opp til hytta går fra Austpollen innerst i Trollfjorden.
Bli medlem