Slik kommer du deg til Rondvassbu

Rondvassbu ligger midt i Rondane nasjonalpark. Omgitt av 2000-meter topper og fantastisk natur. Det er ikke bilvei inn til hytta, så til oss må du enten gå til fots eller leie sykkel fra spranget.

Publisert: 21. juni 2023
DNTs tilbud

Vinterstid

Kommer du med bil, tar du av E6 like sør for Otta til Mysuseter. Du kan parkere på Letruds Parkering for kr. 40,- pr. døgn. Her kan du betale med Vipps eller kontanter.

Herfra har du 11km på ski inn til Rondvassbu. Det er mye stigning de første to km opp Tjønnbakken. Resten av turen inn er i lettere terreng. Turen tar fra 3-4 timer avhengig av form og oppakning.

Sommerstid

Med bil/tog/buss

Ta bil, tog eller ekspressbuss til Otta. I privatbil tar du like sør for Otta av fra E6 til Mysuseter. Framme på Mysuseter kjører du gjennom bommen til Tjønnbakken og videre inn til Spranget (kr. 30,-). Herfra er det 6 km å gå inn til Rondvassbu (ca. 1,5 t). Det er også fint å sykle inn til hytta da turen går på en fin grusvei. Rondvassbu tilbyr sykkelutleie på Spranget for de som ikke har med egen sykkel. Betaling av sykkelutleie skjer gjennom Vipps, og det er skiltet på Spranget med nærmere beskrivelse av framgangsmåten. Husk å last ned kvittering fra Vipps, vi har noen ganger kontroll langs veien.

Leie sykkel

Det er også mulig å leie sykler på Rondvassbu og sykle ut til Spranget. Vi kan ikke garantere at det alltid er sykler tilgjengelig, men det er svært sjelden et problem. Pris per sykkel: kr. 125,- en vei og kr. 220,- tur/retur. For barn under 15 år er det halv pris.

Vi har både sykler for voksne og for barn.

Tar du tog eller ekspressbuss til Otta er det drøyt 20 km i taxi inn til Spranget. Trenger du taxi fra Otta ringer du tlf. 61 23 05 01 eller maxitaxi mob 90 90 30 24.