Til Rondvassbu
Fottur

Fjellturer ut fra Rondvassbu

Med Rondvassbu som utgangspunkt kan du gå en rekke fine dagsturer i området - alt fra enkle, barnevennlige turer langs merka løyper til mer krevende toppturer på Norges tak.

Anbefalte turer

Flotte vinterturer fra Rondvassbu
Rødmalt hytte i påskesol Inspirasjon

Flotte vinterturer fra Rondvassbu

Blant Norges mest ikoniske landskap står fjellene i Rondane støtt, foreviget av både kunstnere, fotografer og glade amatører på ski gjennom dette mektige området. En av fordelene med dette markante fjellområdet er at det ligger relativt langt øst, og har derfor relativt mer stabilt vær. Her er det turer og utfordringer for enhver.

Toppturer fra Rondvassbu
Inspirasjon

Toppturer fra Rondvassbu

Hytte til hytte turer fra Rondvassbu
Inspirasjon

Hytte til hytte turer fra Rondvassbu

Fisking i Rondane
Finse - Aurlandsdalen
Artikkel
Publisert: 03. august 2023

Fisking i Rondane

Et tureldorado

I tillegg til å være en ypperlig base for dagsturer, er Rondvassbu både et naturlig startsted og overnattingssted på fleredagers-turer i Norges eldste nasjonalpark. Gjennom sommersesongen inviterer vi til toppturer med lommekjente guider, og det er også mulig å få leid sykler på hytta.

Flere turforslag i området finner du på på UT.no